Вівторок, 19.03.2024, 04:06
.
Головна Реєстрація Вхід
Вітаю Вас, Гість · RSS
Меню сайту
Самоврядування
Архів записів
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0
 Поради логопеда

Поради логопеда

Коли потрібно звертатися до логопеда?

     Дитяче "гулі-гулі", перші склади, слова викликають у батьків захват і розчулення. Але малюк росте, вчиться говорити і тут важливо знати, чи правильно йде розвиток і коли варто відвідати фахівця.

Життєва необхідність

        Існує думка, що не потрібно звертатися до логопеда до трьох-чотирьох років. Мотивація така: помилки у вимові пов'язані з віком і коли малюк стане старшим- все пройде, а от якщо вже немає, то в садочку чи в школі можна сходити на консультацію до лікаря. Насправді це не вірно. Та й консультація фахівця деколи потрібна, в першу чергу, батькам, щоб навчити їх правильно розробляти мову малюка, або виправляти дефекти. 
       Вже з шестимісячного віку фахівці можуть визначити, чи є порушення у розвитку мови малюка. І чим раніше будуть виявлені дефекти, тим більше шансів їх виправити. Крім того, логопед не тільки "ставить" звуки, він перевіряє загальний розвиток дитини, дивиться, який у малюка словниковий запас, чи гарна слухова і зорова пам'ять. У дитини постарше логопед  дивиться, чи вміє він грамотно будувати речення, видозмінювати слова, користуватися приводами.

Відповідає віку

    Мова у дитини формується поступово. "Гулі-гулі" в два-три місяця ніщо інше як тренування дихання і розвиток інтонаційної системи мови. У чотири-шість місяців з'являється лепет, малюк намагається поєднати окремі звуки. Від 10 місяців до року і чотирьох місяців з'являються перші слова, починається етап становлення активної мови. Дитина дуже охоче і багато повторює за мовцем. 

     До півтора років малюк вже має деякий словниковий запас. Слова, які дитина вимовляє, вона намагається об'єднувати в фрази.

     У два - два з половиною року малюк вже накопичить серйозний, але пасивний запас слів, його органи артикуляції зміцніли. У цей час відбувається стрибок у розвитку мови - перші фрази, пропозиції з трьох і більше слів.

     До трьох років більшість діток вже говорять повними реченнями. Можуть запам'ятовувати і розповідати короткі віршики, маленькі казки-історії. До трьох років вважається нормальним, якщо дитина переставляє або опускає якісь склади, спрощує слова. З трьох років в мові маляти мають бути всі свистячі звуки "з", "с", "ц". А до чотирьох з половиною років повинні бути присутніми вже всі шиплячі звуки "ч", "ш", "ж", "щ". До п'яти же років дитина повинна вміти вимовляти м'які приголосні звуки "ль", "рь ", і всі інші. 

     Варто насторожитися, якщо у дитини не з'явився лепет до шести місяців, це привід звернутися до фахівця. За допомогою новітніх діагностичних методів, логопед з'ясує, це індивідуальна швидкість розвитку, або затримка розвитку, що вимагає втручання.
Також не відкладайте візит до лікаря, якщо до двох років дитина не заговорила, або його словниковий запас становить не більше 10 слів. 
    Запідозрити, що з промовою дитини не все гаразд, потрібно, якщо малюк взаємозаміняє  звуки . Наприклад, не тільки в одному слові може сказати "сапка" замість "шапка", а й в інших словах - "шобака" замість "собака". Дитина вимовляє звуки "з" і "ш", але, швидше за все, не чує, не розрізняє їх, тому й міняє місцями. Неправильно, якщо дитина ковтає склади або, навпаки, додає зайві. У два і навіть в три роки йому дозволяється перекручувати слова майже до невпізнання, але "авторське" слово має складатися з правильного кількості складів. Та ж "шапка" може бути "шака", "сапа", "пака", але ніяк не "шап" або "шапака". 
     Зверніться до фахівця, якщо дитина опускає голосні звуки. Вони є основою слова, ритмікою. І порушення складової структури - сигнал, що дитина не чує ритму слова. Потрібен логопед, якщо дитині більше трьох з половиною років, але вона каже мляво, як би пережовуючи слова.

     Обов'язково потрібно проконсультуватися з фахівцем, якщо дитина заїкається. Заїкання може бути наслідком психологічної травми або стресу.

     Також запишіться на прийом, у разі якщо в шість років дитина не запам'ятовує вірші і не може переказати текст.
                                                      

Вчимо говорити

      Для того щоб мова вашої дитини формувалася правильно, треба допомагати йому в цьому з самого народження. Коли він почне вимовляти перші звуки, повторюйте за ним, намагайтеся якомога більше розмовляти з малюком, щоб він запам'ятовував звуки і інтонації.

      Інстинкт змушує дорослих людей, звертаючись до зовсім маленькій дитини, спотворювати мову, сюсюкати і кривлятися. Це нормально, однак варто припинити сюсюкання, коли малюк починає вимовляти перші слова. Адже дитина, слухаючи мову дорослих, запам'ятовує її і намагається копіювати, так він вчиться говорити. Тому, привчайте себе і оточуючих розмовляти з малюком чітко, слова вимовляти правильно. 
       Як можна раніше відучувати малюка від соски. Після двох років у дитини її бути не повинно. Інакше її точно доведеться вести до логопеда. 
     Якщо малюк до чотирьох років не може вимовити деякі звуки, не варто його примушувати. Так, наприклад, якщо змушувати його правильно вимовляти "р", дитина буде намагатися, але спробує це робити горлом. Як результат - малюк запам'ятає цей спосіб вимови і потім його все одно доведеться переучувати. 
        А що ще гірше - може розвинутися невпевненість в собі і комплекс неповноцінності через невміння правильно говорити.

       Отже, дайте можливість дитині говорити відповідно до його віком і можливостями.

       Успіхів вам і здоров’я вашим дітям!

 

Поради вчителя-логопеда

Важливо знати

Логопедичні ігри

Як розговорити мовчуна

Пам'ятка батькам: заїкання та його профілактика

Відділ освіти Васильківської міської ради © 2024
Форма входу
Календар
«  Березень 2024  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
    123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031
Корисні посилання

Пошук