Четвер, 25.04.2024, 17:04
.
Головна Реєстрація Вхід
Вітаю Вас, Гість · RSS
Меню сайту
Категорії розділу
Мої статті [6]
Самоврядування
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0
 Початкова освіта
Головна » Початкова освіта » Мої статті

Семінар-практикум учителів 3-х класів загальноосвітніх навчальних закладів міста

8 вересня відбувся семінар-практикум  учителів 3-х класів загальноосвітніх навчальних закладів міста на базі Васильківської ЗОШ І-ІІІ ступенів №9 з проблеми «Використання інформаційно-комунікаційних технологій на уроках в 3-х класах».
Вчителі міста відвідали відкриті уроки з української мови учителів Шарпатої Інни Владиславівни, Бондар Інни Анатоліївни та заслухали доповідь Панченко Валентини Василівни на тему «Використання інформаційно-комунікаційних технологій на уроках в 3-х класах».
  Відкритий урок української мови: 
3-Б клас
Тема.  Слово. Значення слова. Слова з прямим і переносним значенням.
Мета. Розширити уявлення учнів про слова, його роль і значення;  формувати поняття про пряме і переносне значення слова; розвивати вміння вживати в мовленні слова в переносному значенні; виховувати почуття доброти, вміння бачити і відчувати красу до осінньої пори року
Бондар І.А.,  вчитель початкових  класів

Обладнання: презентація, картки із завданнями.
Тип уроку: урок засвоєння нових знань.

Хід уроку
І. Організація класу до уроку.
1.    Продзвенів уже дзвінок,
Починаємо урок.
Працюватимем старанно,
Щоб почути у кінці, – 
Що у 3-Б класі
Діти – справжні молодці.
2.    Створення психологічного настрою на урок.
–    Доторкніться один до одного долоньками та подаруйте один одному почуття впевненості в тому, що сьогодні у нас все вийде, підтримайте один одного перед роботою.


ІІ. Мотивація навчальної діяльності.
1.    Послухайте, діти, вірш і скажіть, про що в ньому йдеться. (Слайд № 1)
Мово українська
Мово українська, мово моя мила,
Ти уся із співу весняних дібров.
Ясна, як усмішка, чиста – як сльозинка.
Ти моє найбільше щастя і любов.
Я до тебе мово, так горнуся щиро,
У слова вслухаюсь рідні і прості.
Мово моя, мово – найдивніше диво – 
Ти моя молитва в радості й журбі.
–    Про що розповідається у вірші?
–    Діти, нам дароване велике багатство – рідне слово. Берегти його, плекати цей скарб, вивчати його – наш з вами святий обов’язок.
–    А чи можемо ми існувати без мови? Яка її головна функція? (Передача інформації, спілкування)
–    За допомогою чого ми спілкуємось? (За допомогою речень)
–    З чого складаються речення? (Зі слів)
2.    «Мозковий штурм».
–    Навіщо взагалі існують слова? (Головне призначення слів – називати предмети, явища, ознаки, дії)
ІІІ. Повідомлення теми і мети уроку.
–    Тема нашого уроку: «Слово. Значення слова. Слова з прямим і переносним значенням». (Слайд № 2)
Наші завдання:
–    вчитися розрізняти слова в прямому і переносному значеннях;
–    самостійно вживати слова в переносному значенні. (Слайд № 3)
ІV. Робота за темою уроку.
1.    «Асоціативний кущ». (Слайд № 4)
–    Пригадайте, що ви знаєте про слово? (Слово складається із звуків, його можна поділити на склади, до слова можна поставити запитання, служить для складання речень).
–    Головне призначення слова – служити засобом називання навколишніх предметів, ознак,дій. Тому треба знати слова та їх значення.
V. Вивчення нового матеріалу (вступні, мотиваційні та пізнавальні вправи).
1.    Послухайте загадку і подумайте, чи справді художник перефарбував ліс? (Слайд № 5)
В зеленім лісі побував
Якийсь художник – і поволі
Дерева перефарбував
У золотисто-жовтий колір. (Слайд № 6)
–    Чи справді художник перефарбував пензликом ліс?
–    Чому листочки на деревах золотисто-жовтого кольору?
2.    Хвилина каліграфії.
Ос        сі        інь        осінь
–    Доберіть 5 ознак осені. (Рання, пізня, золота, холодна, тепла, плаксива, дощова, щедра, багата)
–    Складіть і запишіть речення про осінь.
3.    Продовження розповіді з елементами бесіди.
–    Дощового осіннього дня … запросили погратися в Парку Слави «Берізки». Але як тільки вони вийшли на вулицю, то побачили, що йде дощ. (Слайд № 7) … побачила, що йде дощ і налякалася, що намокне її годинник, поглянула вона на нього і зрозуміла, що годинник йде.                  (Слайд № 8) Коли діти почали рухатися далі, вони помітили, що їм назустріч йде дівчинка. (Слайди  № 9, 10) 
–    У якому сполученні слів слово «йде» вжито так, як буває насправді, тобто в прямому значенні? (Дівчинка йде)
–    А у яких сполученнях значення переноситься на інший, чимось схожий предмет? (Дощ іде, годинник іде)
4.    Пізнавальна вправа. (Слайд № 11)
Пшеничне колосся – пшеничне волосся
Золотий годинник – золоте колосся
Каштанове листя – каштановий колір
Кришталева ваза – кришталева вода
–    Складіть 2 речення з даними словосполученнями так, щоб в першому реченні словосполучення «кришталева ваза» вживалось в прямому значенні, а в другому «кришталева вода» – в переносному.
Фізкультхвилинка
Одягну в неділю рано 
Вишиту сорочку
Вийду з хати, закружляю
Запалю в таночку.
Засміється, затанцює
Сонце над лугами.
Прийме землю калинову
З дивними піснями.
В кожнім серці синьоока мрія,
Що для тебе розквітає знов.
Україно – ми твоя надія,
Україно – ми твоя любов.
5.    Робота з підручником. Вправа 109.
–    Знайти слова, вжиті в переносному значенні. Пояснити, як ви їх розумієте. Визначити головні слова.
Осінь кожному знайде роботу. Вересень до школи діток скликає. Жовтень прикрашає в садках дерева. Листопад відчиняє зимі ворота.
VІ. Закріплення вивченого матеріалу.
1.    Робота з прислів’ями. (Слайд № 12)
–    Поясніть, як ви розумієте прислів’я.
Осінь усьому рахунок веде.
Осінь на рябому коні їздить.
Осінь збирає, а зима з’їдає. 
–    У якому значенні (прямому чи переносному) вжито вираз «осінь їздить»?
–    Перебудуйте речення так, щоб слово «їздить» вживалося в прямому значенні.
2.    Гра «Впіймай слово, вжите в переносному значенні». (Слайд № 13)
Гострий ніж, гостре слово, срібна виделка, срібне волосся, мама кличе, стежина кличе, бабуся дрімає, ліс дрімає, шепоче листя, шепочуть діти.
3.    Робота в парах (з осінніми листочками).
4.    Робота з підручником. Вправа 110.
–    Замість крапок вставити слова з довідки. У якому значенні – прямому чи переносному – вжито вставлені слова?
У віконце постукала зима. Повіяв сердитий вітер. Затанцювали перші сніжинки. Земля під снігом засумувала.
VІІ. Рефлексія. (Слайд № 14)
–    Сьогодні на уроці    я дізнався …
я вмію …
залишу для себе …
VІІІ. Повідомлення домашнього завдання. (Слайд № 15)
Вправа 111.
ІХ. Підсумок уроку. (Слайд № 16)
Працювали плідно, гарно.
І урок пройшов не марно.
Впорались з завданням всі:
Ви сьогодні молодці!
Виставлення оцінок.
 

 

 

 

 

 

 

Відкритий урок української мови: 
3-А клас

Тема.  Слова, що мають кілька значень(багатозначні слова). Складання  речень.
Мета. Навчальна: формувати уявлення учнів про багатозначність слів в українській мові, виробляти вміння правильно вживати багатозначні слова в мовленні, розширити уявлення про значення слів, збагачувати словниковий запас. Розвивальна: розвивати мовлення учнів та орфоепічні навички: розвивати вміння аналізувати і узагальнювати. Виховна:  виховувати інтерес до вивчення української мови, любов до рідної землі.         
Шарпата І.В.,  вчитель початкових класів, старший вчитель     
 

 

Категорія: Мої статті | Додав: admin (10.10.2014) W
Переглядів: 3573 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
Відділ освіти Васильківської міської ради © 2024
Форма входу
Корисні посилання

Пошук