П`ятниця, 26.04.2024, 02:53
.
Головна Реєстрація Вхід
Вітаю Вас, Гість · RSS
Меню сайту
Самоврядування
Архів записів
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0
 Інклюзивна освіта

Інклюзивна освіта

 

Сьогодні проблема навчання дітей з особливими освітніми потребами набуває широкої актуальності. Інклюзивна освіта стає доступною для дітей з особливими освітніми потребами, адже право на рівний доступ до якісної освіти та навчання за місцем проживання в умовах загальноосвітнього закладу – це право всіх дітей.

Кожна людина, незалежно від особливих потреб і степеня інвалідності, має право на одержання освіти, якість якої не відрізняється від якості освіти інших. Цей принцип, відбитий у низці міжнародних документів, покладений в основу організації інклюзивного навчання дітей з особливими освітніми потребами, котре впроваджується з метою реалізації їхнього права вибору навчального закладу та форми навчання за місцем проживання із забезпеченням усіх необхідних для цього умов.

Концепція інклюзивної освіти відображає одну з головних демократичних ідей: усі діти є цінними й активними членами суспільства. Навчання в інклюзивних освітніх закладах є корисним як для дітей з особливими освітніми потребами, так і для інших дітей, членів родин і суспільства в цілому. Як свідчать дослідження, в інклюзивних класах та дитячих садках наголос робиться в першу чергу на розвитку сильних якостей і талантів дітей, а не на їхніх особливостях. Взаємодія з іншими дітьми сприяє когнітивному, фізичному, мовному, соціальному та емоційному розвитку дітей з особливими освітніми потребами. При цьому діти з типовим рівнем розвитку демонструють відповідні моделі поведінки дітям з особливими потребами й мотивують їх до розвитку та цілеспрямованого використання нових знань і вмінь. Взаємодія між дітьми з особливими потребами та іншими дітьми сприяє налагодженню між ними дружніх стосунків. Завдяки такій взаємодії діти вчаться природно сприймати та толерантно ставитись до людських відмінностей, вони стають більш чуйними, готовими до взаємодопомоги.

Інклюзія (включення) – процес збільшення ступеня участі всіх дітей у соціальному житті, в різних програмах.

Інклюзивна освіта-це система освітніх послуг, що ґрунтується на принципі забезпечення основного права дітей на освіту та права здобувати її за місцем проживання, що передбачає навчання дитини з особливими освітніми потребами в умовах загальноосвітнього закладу.

Інклюзивний освітній заклад – це заклад освіти, який відкритий для навчання всіх дітей, незалежно від їхніх фізичних, інтелектуальних, соціальних, емоційних, мовних чи інших особливостей. Цей заклад забезпечує безбар’єрне фізичне середовище, адаптує навчальні програми та плани, методи й форми навчання, тим самим надаючи можливість усім дітям успішно навчатись в тому числі і дітям з особливими освітніми потребами;залучає батьків до співпраці; співпрацює з фахівцями з метою надання спеціальних послуг відповідно до різних освітніх потреб дітей; створює позитивну атмосферу в шкільному середовищі та громаді загалом.

Інклюзія – це процес, це постійний пошук ефективних шляхів задоволення індивідуальних потреб усіх, без виключення, дітей. У цьому випадку відмінності розглядаються як позитивне явище, яке стимулює навчання дітей та дорослих.

Інклюзія пов’язана з визначенням перешкод та їх подоланням. Відповідно, вона включає проведення комплексної оцінки, збір інформації з різноманітних джерел для розробки індивідуального навчального плану розвитку та реалізації його на практиці.

В основу інклюзивної освіти покладена ідеологія, яка виключає будь-яку дискримінацію дітей, яка забезпечує однакове ставлення до всіх людей, але створює спеціальні умови для дітей з особливими потребами.

Тобто, система адаптується до потреб дитини.

Девіз інклюзії – рівні можливості для кожного!

ПРИНЦИПИ ТА ЦІННОСТІ ІНКЛЮЗІЇ:

Інклюзивна освіта – цінності:

  • Це визнання того, що всі діти можуть навчатися;
  • Це робота зі всіма дітьми, незалежно від їх віку, національності, мови, походження, особливостей розвитку;
  • Це вдосконалення освітніх структур, систем і методик для забезпечення потреб всіх дітей;
  • Це частина великої стратегії по створенню інклюзивного суспільства;
  • Це динамічний процес, який знаходиться постійно в розвитку.

Інклюзивна освіта базується на таких принципах:

  1. Цінність людини не залежить від її здібностей і досягнень;
  2. Кожна людина здатна відчувати і думати;
  3. Кожна людина має право на спілкування і на те, щоб бути почутою;
  4. Адаптація системи до потреб дитини, а не навпаки;
  5. Справжня освіта може здійснюватися тільки в контексті реальних взаємостосунків;
  6. Всі люди потребують підтримки і дружби ровесників;
  7. Задоволення індивідуальних освітніх потреб кожної дитини;
  8. Визнання спроможності до навчання кожної дитини та, відповідно, необхідність створення суспільством відповідно до цього умов;
  9. Залучення батьків до навчального процесу дітей як рівноправних партнерів та перших вчителів своїх дітей;
  10. Командний підхід у навчанні та вихованні дітей, що передбачає залучення педагогів, батьків та спеціалістів;
  11. Складність завдань повинна відповідати здібностям дитини;
  12. Рівний доступ до навчання у загальноосвітніх закладах та отримання якісної освіти кожною дитиною;
  13. Подолання потенційних бар’єрів навчання.

ПЕРЕВАГИ ІНКЛЮЗИВНОЇ ОСВІТИ:

 

Для дітей з особливими освітніми потребами:

  • Завдяки цілеспрямованому спілкуванню з однолітками поліпшується когнітивний, моторний, мовний, соціальний та емоційний розвиток дітей;
  • Ровесники відіграють роль моделей для дітей з ООП;
  • Оволодіння новими вміннями та навичками відбувається функціонально;
  • Навчання проводиться з орієнтацією на сильні якості, здібності та інтереси дітей;
  • У дітей є можливості для налагодження дружніх стосунків зі здоровими ровесниками й участі у громадському житті.

Для інших дітей:

  • Діти вчаться природно сприймати і толерантно ставитися до людських відмінностей;
  • Діти вчаться налагоджувати й підтримувати дружні стосунки з людьми, які відрізняються від них;
  • Діти вчаться співробітництву;
  • Діти вчаться поводитися нестандартно, бути винахідливими, а також співчувати іншим.

Для педагогів та фахівців:

  • Вихователі інклюзивних груп краще розуміють індивідуальні особливості дітей;
  • Вихователі оволодівають різними педагогічними методиками, що дають їм змогу ефективно сприяти розвиткові дітей з урахуванням їхньої індивідуальності;
  • Спеціалісти (медики, педагоги спеціального профілю, інші фахівці) починають сприймати дітей більш цілісно, а також вчаться дивитися на життєві ситуації очима дітей.

Інклюзивна освіта: основні положення

Презентація "Інклюзивна освіта"

Поради батькам дітей із ЗПР (затримка психічного розвитку)

Взаємодія з батьками у системі інклюзивної освіти

Ранній дитячий аутизм

Ігротерапія і корекційна робота з дітьми-аутистами

 

Відділ освіти Васильківської міської ради © 2024
Форма входу
Календар
«  Квітень 2024  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930
Корисні посилання

Пошук