Змінюватись суспільству потрібно починати сьогодні, щоб завтра соціум став доступним дітям з аутизмом для реалізації їх можливостей.
Аутизм - це не вирок, а всього діагноз, своєчасне встановлення якого у поєднанні з психолого-педагогічною та соціальною реабілітацією забезпечує реалізацію особистісного потенціалу дитини та інтеграцію її в соціум.
Аутизм є дуже складним явищем, важким для визначення. Говорячи про осіб з аутизмом, слід сказати про цілий спектр труднощів, з якими вони щоденно борються. Треба додати, що ці труднощі проявляються в кожної особи індивідуально. Аутизм належить до групи загальних порушень розвитку. Деякі сфери дитячої психіки розвиваються відповідно до віку, інколи навіть з випередженням, а деякі різко уповільнюються. Це не означає, що дитина з аутизмом є розумововідсталою. Вона по-іншому сприймає світ – світло, образи, звуки, по-іншому відчуває дотик, запах, смак чи біль. Часто має проблеми з точним розумінням скерованих до неї висловлювань. Дитина реагує на шум, але ігнорує звернені до неї слова. Вона не бавиться зі своїми однолітками, у неї не формується прив’язаність до своїх батьків, гра в дитини з аутизмом завжди маніпулятивна (катати машинку туди-сюди та ін.). Діти з аутизмом не реагують на своєім’я, уникають зорового контакту з іншими, часто не говорять взагалі. Ступінь аутизму може бути дуже різний – від тяжкого до легкого. Однак, його наслідки завжди дуже значні.
Психолого-педагогічна робота з аутичним идітьми це особливий різновид педагогічної діяльності, який потребує спеціальних знань, умінь, навичок, вольових зусиль та креативності у доборі оптимальних прийомів позитивного впливу на дитину.
Яскравими прикладами є Ісаак Ньютон та Альберт Айнштайн. Серед відомих людей – Вінсент Ван Гог, Леонардо да Вінчі, Гаррі Труман, Авраам Лінкольн, Вуді Аллен, Боб Ділан, і багато інших. Досягнувши значних успіхів в кар’єрному рості, вони залишалися суспільно та сімейно дезадаптованими у зв’язку з проблемами вербальної комунікації. Сьогодні таким людям, незалежно від віку, можна допомогти. |