«Булінг як соціальна проблема та шляхи її вирішення»
4 лютого 2019 року у Васильківському НВК «Гімназія – ЗОШ І – ІІІ ст. №8» відбулася виховна година «Булінг як соціальна проблема та шляхи її вирішення» для учнів 7 класу, яку провела Телегоненко Христина, студентка - практикантка Київського національного університету імені Тараса Шевченка.
Під час виховної години було визначено форми та види булінгу, його наслідки, зроблено акцент на способах вирішення конфліктних ситуацій, обговорено наслідки булінгу та способи протидії від різних сторін його учасників ( що робити у разі цькування у свою сторону; що робити якщо людина зрозуміла, що поводиться як той, хто булить; що робити, якщо людина є свідком булінгу), проведено анкетування учнів на схильність до девіантної поведінки. Для успішної боротьби з насильством було запропоновано декілька наступних пунктів:
- Усі члени шкільної спільноти мають єдину думку щодо насильства, цькування, дискримінації за будь-якою ознакою, сексуальні домагання і нетерпимість у школі є неприйнятним.
- Спільно з учнями були вироблені правила поведінки у класі. Правила складені в позитивному ключі «як треба», а не як «не треба» поводитися.
- Жоден випадок насильства або цькування і жодну скаргу не залишати без уваги. Учням пояснили, що будь-які насильницькі дії, образливі слова є неприпустимими. Реакція має бути негайною (зупинити бійку, припинити знущання) та більш суворою при повторних випадках агресії.
- Аналізуючи ситуацію, треба з’ясувати, що трапилося, вислухати обидві сторони, підтримати потерпілого й обов'язково поговорити із кривдником, щоб зрозуміти, чому він або вона так вчинили, що можна зробити, щоб таке не повторилося. До такої розмови варто залучити шкільного психолога.
- Учням треба пояснити, що навіть пасивне спостереження за знущаннями і бійкою надихає кривдника продовжувати свої дії. Свідки події повинні захистити жертву насильства і , якщо треба, покликати на допомогу дорослих.
- Потрібно запровадити механізми повідомлення про випадки насильства, щоб учні не боялися цього робити. Ці механізми повинні забезпечувати учням підтримку і конфіденційність, бути тактовними.
|