15 лютого 2019 року відбувся семінар-практикум для бібліотекарів
закладів загальної середньої освіти міста на тему «Сучасна шкільна бібліотека – абетка іміджу» у Васильківській ЗОШ I-III cтупенів №7.
Метою семінару-практикуму було розкрити особливості формування сучасного іміджу бібліотеки закладу загальної середньої освіти,
ознайомити бібліотекарів із значенням і змістом слова «імідж», визначити його роль у бібліотечній професії.
Основні завдання семінару-практикуму :
- розкрити поняття «імідж», схарактеризувати його основні складові;
- ознайомити з технологіями створення іміджу;
- визначити сторони зовнішньої та внутрішньої привабливості людини;
- формування інтересу до створення власного позитивного іміджу;
- спільне визначення його ролі у бібліотечній професії.
Мали можливість заслухати виступи :
Пономаренко Н.М., заступник директора з навчально – виховної роботи Васильківської ЗОШ I-III ступенів №7, на тему : «Роль шкільної бібліотеки в реалізації освітніх стандартів Нової української школи».
Ткаченко І.О., завідуюча бібліотекою Васильківської ЗОШI-III ступенів №7, на тему: «Формування сучасного іміджу шкільної бібліотеки» (з досвіду роботи)
Оркуша К.П., практичний психолог, провела разом зі шкільними бібліотекарями «Психологічну розминку», де було розглянуто такі питання: Що таке «імідж»?
Створення проекту «власного іміджу» (практичне завдання»
Діагностика емоційного вигорання (опитувальник)
Рекомендації практичного психолога.
Було проведено виховний захід «Свято Стрітення», підготували Саєнко О.С., вчитель початкових класів; Полгуєва Л.Б., вчитель музики; Ткаченко І.О., завідуюча бібліотекою.
Розглянуто такі питання :
Про забезпеченість підручниками на 2018/2019 н.р.
Про замовлення підручників через систему ІСУО, покрокова інструкція.
Про Універсальну десяткову класифікую (УДК) виступ «Що робити з…» (методичні поради), підготувала Дерев’янко Н.Г., методист НМЦ.
Надано рекомендації міського семінару-практикуму для бібліотекарів
закладів загальної середньої освіти міста.
Імідж – це загальне уявлення про бібліотеку і залежить воно від щоденної праці та формується впродовж багатьох років. Процеси, які сьогодні відбуваються в бібліотечному середовищі, повинні бути адаптовані до інтересів читацької аудиторії. Перед усіма типами бібліотек, в тому числі і перед бібліотеками ЗНЗ, стоїть завдання створення сучасного образу бібліотеки: доступної, необхідної, комфортної. Саме це є першим і дуже важливим питанням для майбутніх успіхів шкільної бібліотеки. При цьому потрібно взяти до уваги, що формування іміджу, підвищення престижу бібліотеки - процес безперервний. Тому нам, бібліотекарям, необхідно удосконалювати свій образ, гарантуючи теперішнім і майбутнім користувачам належну якість послуг та продукції, свій професіоналізм.
Престиж та імідж бібліотеки, у першу чергу, залежать від рівня та комфортності бібліотечно-інформаційного обслуговування. Під поняттям «комфортність» маю на увазі максимум зручностей, технічну оснащеність, художнє оформлення інтер’єру, високий рівень бібліотечно-інформаційних послуг, атмосфера доброзичливості тощо. Усі ці «дрібниці» створюють позитивний образ бібліотеки. Бібліотекар повинен постійно дивитися на бібліотеку очами читача.
Шкільні бібліотеки можуть виглядати по-різному, але вони мають на меті одне – допомогти дітям розвиватися, підготувати їх до дорослого життя.
Сучасна шкільна бібліотека – це розумна бібліотека, де учні можуть знайти не тільки джерела інформації, а й отримати професійну допомогу.
Було розглянуто основні компоненти для формування іміджу шкільної бібліотеки:
- фонд;
- користувач;
- бібліотекар-фахівець;
- матеріально – технічна база.
Піднімаючи сьогодні питання позитивного ставлення до шкільних бібліотек та бібліотекарів, до їх іміджу і престижу, було зробилено висновок, що незважаючи на різні обставини, нам треба ще більше працювати і йти до змін, які не за горами. Ці зміни описані у програмі НУШ:
«Кожна школа за програмою НУШ матиме у своїй структурі сучасну бібліотеку, яка стане ресурсним осередком і експериментальним майданчиком для учнів і вчителів, забезпечить вільний доступ до якісних електронних підручників, енциклопедій, бібліотек».
Фото та відео
|