15 квітня 2015 року на базі Васильківської ЗОШ І-ІІІ ступенів № 1 відбувся семінар-практикум міського методичного об’єднання вчителів хімії. Тема «Хімічний експеримент в умовах розвиваючого навчання».
Метою даного семінару було – продемонструвати на практиці використання хімічного експерименту в умовах розвиваючого навчання; розкрити дидактичні функції шкільного хімічного експерименту, показати його важливе значення у вивченні науки хімії.
Вчитель хімії школи Согласова Алевтина Геннадіївна на уроці в 10 класі використовувала різні види хімічного експерименту, навчала школярів конкретизувати теоретичні знання, робити відповідні висновки.
Методист науково-методичного центру Байда Любов Станіславівна в методичних рекомендаціях семінару розкрила методику підготовки вчителів хімії до організації та проведення хімічного експерименту у загальноосвітніх навчальних закладах, відмітила, що хімічний експеримент слід розглядати як процес, що включає в себе дві активнодіючі сторони – учитель й учень. У даному зв’язку хімічний експеримент у процесі навчання хімії можна розглядати як творчу діяльність учителя, спрямовану на «озброєння» школярів певною системою знань, умінь і навичок. У першому випадку учень виступає як об’єкт, на котрий впливають, в другому – як суб’єкт, що зв’язує обидва види діяльності. Тільки так учень у змозі проникнути у суть хімічних явищ і процесів. Засвоїти їх на рівні загальних закономірностей, провідних ідей, теорій і використовувати отримані знання для подальшого пізнання предмету хімія. Внутрішній взаємозв’язок діяльності вчителя й учня у процесі проведення хімічного експерименту дозволяє організувати вивчення хімії не на рівні описового ознайомлення з явищами і процесами, а на рівні оволодіння їх сутністю, пояснення причинно-наслідкових зв’язків між ними з позиції сучасної хімічної науки.
|