27 лютого 2019 року на базі Васильківського ДНЗ № 2 «Барвінок» для вчителів-логопедів відділу освіти міста відбувся семінар-практикум на тему: «Використання інноваційних прийомів мовленнєвого розвитку дітей із ФФНМ у ДНЗ»
Учитель-логопед Листопад Марина Володимирівна провела підгрупове корекційно-розвивальне заняття для дітей старших груп із фонетико-фонематичними порушеннями мовлення «Подорож маленького тигрика Руми. Автоматизація вимови звука [р] у складах, словах, реченнях». На занятті були використані такі інноваційні технології, як арт-терапевтичні технології (казкотерапія, кінезіологічні вправи); «Су-Джок»-терапія; інформаційні технології.
Комп’ютер вже давно став звичайним явищем у нашому житті. А для дитини він стає не лише розвагою, але й інструментом пізнання навколишнього світу. Ще зовсім недавно здавалося, що комп’ютер-це складний і загадковий прилад далекого майбутнього, який доступний лише обраним. А сьогодні, завдяки своїй багатофункціональності він корисний представнику будь–якої професії. Саме універсальність комп’ютерних засобів визначає їх розвиваючий ефект у навчанні. Інтерес дітей до комп’ютера надзвичайно великий, і справа дорослих, обернути його в корисне русло.
Процес навчання і виховання дитини з порушенням мовлення є досить тривалим і важким. Свідоме відношення малюка до дефектів власного мовлення, а, відповідно, і бажання їх виправити, тобто мотивація–одне з центральних завдань логопедичної роботи. Часто одного досвіду, володіння методикою корекції мовлення і бажання логопеда не достатньо для успішного здійснення логопедичного впливу. Діти часто просто не хочуть займатися, їм набридає щоденне промовляння складів та слів, називання картинок з ціллю автоматизації звука. І ось саме у таких випадках на допомогу приходить комп’ютер.
Комп’ютерні технології здатні оживити важкий і тривалий корекційний процес за рахунок новизни, реалістичності і динамічності зображення, використання анімованих зображень, відеоматеріалів, аудіозаписів… Використання комп'ютерних програм робить заняття привабливими, стимулює зацікавленість, налаштовує на позитивний результат.
Учитель-логопед Гончаренко Юлія Володимирівна презентувала «Використання інноваційних технологій у логопедичній роботі». У діяльності вчителя-логопеда, спрямованої на корекційно-розвиваючу роботу з дітьми, інноваційні методи набувають все більшого значення. Ці методи, поряд з традиційними, сприяють досягненню максимально можливих успіхів у подоланні мовленнєвих порушень у дітей дошкільного віку. Пошуки нових прийомів і методик в логопедичній практиці з корекції мовлення не втратили своєї актуальності.
«Витоки здібностей і обдарувань дітей знаходяться на кінчиках пальців…» писав видатний український педагог В.О. Сухомлинський. Учитель-логопед Грищук Оксана Веніамінівна провела для присутніх майстер-клас «Розвиток дрібної моторики у дітей молодшого шкільного віку».
У роботі з дітьми (а особливо з тими, що вже мають порушення мовлення) велику увагу необхідно приділяти розвитку функції дрібних м’язів рук. Рухи рук тісно пов’язані з мовленням, вони є одним з факторів його формування. Тренування рухів пальців рук дітей покращує не тільки рухові можливості дитини, а й розвиток психічних і мовних навичок. У свою чергу, формування рухів руки тісно пов’язано з розвитком рухового аналізатора і зорового сприймання, різних видів чутливості, просторового орієнтування, координації рухів та ін. Рівень розвитку дрібної моторики-один з показників інтелектуальної готовності до шкільного навчання.
Учитель-логопед Святославська Ольга Олександрівна презентувала буклет «Пальчикова гімнастика для дошкільнят». Ці ігри дуже емоційні, їх можна проводити повертаючись з дитячого садка, сидячи в черзі до лікаря, у транспорті та, звичайно, вдома. Вони дуже захоплюючі і сприяють розвитку мовлення та творчої діяльності. «Пальчикові ігри» начебто відтворюють реальність навколишнього світу – предмети, тварин, людей, їх діяльність, явища природи. В ході «пальчикових ігор» діти, повторюючи рухи дорослих активізують моторику рук та мовлення.
Під час роботи панувала плідна робоча атмосфера.
Завершальним етапом семінару-практикуму стало обговорення та підведення підсумків заходу, висловлення власних думок, вражень, побажань.
|